תאונות דרכים

למשרדנו ניסיון רב בייצוג נפגעים בתאונות דרכים מול חברות הביטוח, החל מהפגיעות הקלות ביותר ועד הקשות והמורכבות ביותר.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975, מגדיר תאונת דרכים כמאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף (דוגמת מחלה, פגיעה, ליקוי גופני, נפשי, שכלי או מוות) עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה.

אנשים רבים לא מודעים לכך, אך עפ"י הוראות חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אין כל משמעות לשאלה מי אשם או אחראי לתאונה ולכן כל אדם שנפגע בתאונת דרכים (גוף ו/או בנפש), זכאי לקבלת פיצוי כספי מחברת הביטוח שביטחה את הרכב בביטוח חובה, הן אם מדובר בנהג, הן אם מדובר בנוסע ברכב והן אם מדובר בהולך רגל.

ככל ומדובר בהולך רגל/רוכב אופניים/קורקינט, זכאי הנפגע לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב אשר גרם לפגיעתו.

נציין כי גם מי שנהג/הוסע/נפגע ברכב שאינו מבוטח בביטוח חובה, או הולך רגל אשר נפגע מרכב בתאונת "פגע וברח", יכול להיות זכאי, במקרים מסוימים, לפיצוי כספי על נזקיו מ-"קרנית" (קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים).

כמו כן, היה והתאונה נגרמה כתוצאה מרשלנות של נהג אחר, יכול הנהג של הרכב שלא בוטח בביטוח חובה, לתבוע את נהג צד ג', לפי פקודת הנזיקין. במקרה שכזה יהיה עליו להוכיח, כי התאונה נגרמה כתוצאה מרשלנותו של נהג צד ג'.

חשוב להדגיש, כי במקרים רבים מתרחשות תאונות אשר נדמה כי אינן נראות כ- תאונות דרכים, אך הן מקיימות את דרישות החוק ונופלות בגדר תאונת דרכים. על כן, חשוב לקבל ייעוץ משפטי מתאים.

משרדנו מטפל באופן מקצועי בתיקי לקוחות המשרד, החל משלב הגשת התביעה, דרך ניהול ההליך המשפטי ועד למתן פסק הדין. כמו כן, במקרים בהם תאונת הדרכים מהווה גם תאונת עבודה, אנו מלווים את לקוחותינו גם מול המוסד לביטוח לאומי, החל מהגשת התביעה לביטוח לאומי ועד לקביעת דרגת נכות, אשר במקרים מסוימים, ובהתאם לטקטיקה משפטית, נעשה בה שימוש בבית המשפט לניהול ההליך המשפטי.

שימו לב כי תביעה עקב תאונת דרכים מתיישנת לאחר שבע שנים מיום קרות התאונה ורק הגשת תביעה לבית המשפט תעצור את מרוץ ההתיישנות. כאשר זהו המצב אנו ממליצים לכם שלא להתמהמה, ולוודא שתמצו את מלוא זכויותיכם טרם התיישנות תביעתכם.